Friday, June 4, 2010

Yang tak disangka

Assalamualaikum....
Dah lama juga tak mencoretkan sesuatu di sini setelah tamat peperiksaan akhir semester. Alhamdulillah...impian hampir tercapai, insyaAllah....
Jadi, hampir sebulan atau boleh dikatakan sebulan lah duduk di rumah. tak buat apa-apa pun, sekadar membantu apa yang patut. Tapi agak sibuk juga lah memandangkan k.chik dan anjang dah nak kahwin 12 jun ni...agak malas nak menjahit.tapi terpaksa lah siapkan juga sebab kami adik-beradik dan mak nak pakai baju sama nanti. tak sabar juga nak menanti hari bahagia mereka:) Alhamdulillah, k.chik dan anjang dipertemukan masing-masing dengan jodoh yang baik InsyaAllah...Semoga mereka kekal bahagia hingga ke syurga..Amin...
Jadi, tengah gembira menanti hari bahagia mereka, tiba-tiba dapat berita kena pergi kursus KISSM (Kursus Induksi Sistem Saraan Malaysia). JADI????
Berkecai impian nak tengok k.chik naik pelamin.erm....sangat sangat sangat sedih...memang bergenang air mata dah ni....Mulanya ingat tak nak pergi kursus ni. Ditambah pula keadaan mak yang tak berapa nak sihat sebab banyak kerja yang perlu diselesaikan, memang hati ni terlalu berat nak pergi. Tapi, lepas bertanya sana sini, akhirnya kena akur...pergi jugakla....dengan mata yang bergenang air mata yang ditahan-tahan dan akhirnya banjir jugak bila naik bas masa nak ke kl tu...nasib baik takde orang kat sebelah.huhuhu...
Bagi saya majlis ni memang penting sebab k.chik dan anjang naik pelamin sekali. Yang paling membahagiakan sebab nak tengok k.chik gembira. Sebab tu saya memang tak nak ketinggalan. Tapi nak buat macam mana....mungkin kali ni rezeki tak menyebelahi saya...redha je la..
Walau macam mana pun saya tetap bersyukur sebab akhirnya saya dapat tahu dari Fifi kitaorang boleh minta curi sehari. Jadi, saya pun tak lepaskan peluang yang ada...
Alhamdulillah...sekurang-kurangnya boleh balik 'time' kenduri kat rumah dan tengok k.chik naik pelamin, InsyaAllah....
Seronok juga sebab nanti ada kawan nak balik Kuantan.hehehe...Fifi pun senasib ngan saya. Kredit untuk Fifi sebab dia yang bagi tau pasal boleh mintak cuti tu.
Apa-apa pun saya mendoakan yang terbaik untuk semua....amin...:)

No comments:

Post a Comment